2014年8月14日星期四

Joana Zimmer Luky Star

非常喜欢这首歌,旋律和歌词都很不错。不过其实英文歌的歌词是非常露骨的,非常直接。也许英文的表达就是这样,我其实不太关注英文的诗歌,因此也不太懂。这段时间决定去了解学习一下。

下面是我的翻译。不是直译了。基本上是一种意译,像这样的艺术作品,直译是不可取的。而且也基本不可能。

Can't you see you are
the one I'm always thinking of
为何你对我的思念视而不见

In my Dreams you are already mine
在我梦中,你早已和我相伴

If you show me love
I promise I'll be there for sure
若你爱我,我将矢志不渝

I would stay forever by your side
我会日夜陪伴在你身畔

Look at me now!
看着我

can't you see all the love in my eyes
难道你读不出我眼中的痴情

And will you give it a try
难道你不曾被我打动

Will you be my lucky star
你是否会是那个带给我幸运的人

Be the one to show me who you are
你是否会是那个示我以真心的人

will you guide me through the nights
你是否会是那个带我穿越黑夜的人

be my every shining light
你是否会是那个带给我永远光明的人

will you be my lucky star
你是否会是那个能带给我幸运的人

Be the one to show me who you are
你是否会是那个能示我以真心的人

cause I know this could be love
shining on my heart
因为我知道,这将会是照亮我心间的真爱

wu m
What if I would tell
exactly how I feel for you
如果我向你诉说我的一往情深

would you run
你是否会默默逃避

Would you oh would you let me down
你是否会让我忧伤失望

look at me now
看着我

Will you give this love a try
你是否会对我的爱视而不见

I got nothing to hide
我从不曾隐藏我对你的情感

Will you be my lucky star
你是否会是那个带给我幸运的人

Be the one to show me who you are
你是否会是那个示我以真心的人

will you guide me through the nights
你是否会是那个带我穿越黑夜的人

be my every shining light
你是否会是那个带给我永远光明的人

will you be my lucky star
你是否会是那个带给我幸运的人

Be the one to show me who you are
你是否会是那个示我以真心的人

cause I know this could be love
shining on my heart
因为我知道,这将会是照亮我心间的真爱

m
ho ye

Look at me now!
看着我

can't you see all the love in my eyes
难道你读不出我眼中的痴情

And will you give it a try
难道你不曾被我打动

Will you be my lucky star
你是否会是那个带给我幸运的人

Be the one to show me who you are
你是否会是那个示我以真心的人

will you guide me through the nights
你是否会是那个带我穿越黑夜的人

be my every shining light
你是否会是那个带给我永远光明的人

will you be my lucky star
你是否会是那个能带给我幸运的人
Be the one to show me who you are
你是否会是那个能示我以真心的人

cause I know this could be love
shining on my heart
因为我知道,这将会是照亮我心间的真爱

不知道这样翻译对不对,反正也找不到可以交流的人。


没有评论: